autismliv.blogg.se

En blogg om att leva med ett autistiskt barn. Glädjen, framstegen men också frustrationen, kampen och ledsamheter.

En tidig julklapp!

Publicerad 2013-12-03 08:47:33 i Allmänt,

Under 2 veckor har det varit en ren kamp att få upp sonen! Väl uppe har det varit en fortsatt kamp! 
Det gör att man känner sig totalt tömd på allt vad energi heter!
Så igår fick jag till mig några kloka ord av mannen i mitt liv! Han hade lekt med sonens favoritgubbar för att få upp honom!
Ok så idag (morgonpigg som jag är) kröp jag ner i hans säng. Var väl sådär poppis.... Gick upp och fixade lite frukost innan jag åter kröp ner. Då var jag välkommen!! Så började leken (med mammas ögon i kors...) och vips satt han upp i sin säng skrattandes... Än var vi inte i hamn! Men leken fortsatte hela vägen fram till frukosten! Sonen skrattade och hoppade runt G L A D!!!! Åh vilken lättnad! Tom lillebror kom för att göra oss sällskap ( vilket han inte gjort på 2 veckor )!
Alla var på bra humör och det var så skönt att sätta en glad unge i taxin till skolan idag! En taxi som var i tid vill jag tillägga... Vilket den inte varit knappt på 4 månader!

Vilken bra morgon!!
Som en tidig julklapp!
Den bästa...





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela