autismliv.blogg.se

En blogg om att leva med ett autistiskt barn. Glädjen, framstegen men också frustrationen, kampen och ledsamheter.

Vi får inte glömma det som är bra!

Publicerad 2013-11-13 21:12:27 i Allmänt,

Det är mycket kämpande när man har ett barn med särskilda behov! Men vi får inte glömma vad det ger oss också!
Oscar har gett mig möjligheten att kunna få förstå ett annat tänkande! Han har fått mig att växa som människa otroligt mycket. Han har stärkt kämparandan i mig, vilket är bra med tanke på hur samhället kan se ut!


Jag kommer ihåg vid ett av många besök på habiliteringen när man skulle få Oscar att tala högre! Man sa då till honom att tala med stark röst! Och visade någon pratbubbla som var stor. I detta ögonblick spände Oscar sina armuskler. Han hade stannat på ordet stark😊. Där lärde vi oss nog alla något den dagen!
Det finns en hel del som underlättar/hjälper de funktionshindrade och oss föräldrar till barn med denna problematik. Tex ledsagarband på Liseberg! Tänk när jag fick reda på att vi kunde få det.




Vid nästa Lisebergsbesök fick vi så 2 ledsagarband både jag och pappan! Visade bara upp det vid varje åkattraktion som sonen ville åka! Personalen släppte in oss vid sidan om den vanliga kön och frågade om vi ville åka en eller två gånger! Den dagen var fantastisk! Vi slapp stå i kö i flera timmar (vilket han inte klarar) och kunde faktiskt njuta av dagen.. Och det kostade inget!
Men den informationen står kanske inte skyltat med fet stil vid entrén..
Så i detta kämpandet måste vi då och då stanna upp och se att det vi har är unikt i sig! Det är kämpigt, men inte hela tiden! Vi får inte glömma de stunder när tillvaron är bra. Detta i sig ger oss energi att kämpa vidare.....

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-11-14 17:41:19

❤❤❤❤
Detta värmer en förskolefröken så gott!!
Kämpa på och du/ni gör ett fantastiskt jobb med eran lilla familj❤ Kram Malin

Svar: Tack💜 delar gärna med mig....!😊
autismliv.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela