autismliv.blogg.se

En blogg om att leva med ett autistiskt barn. Glädjen, framstegen men också frustrationen, kampen och ledsamheter.

En tom känsla blandad med lättnad!

Publicerad 2013-11-07 10:55:34 i Allmänt,

Hur känner jag egentligen?! Är lite som en tom känsla. Fast där någonstans känner jag en lättnad! Det är dags för sonens helgläger igen!
Medan jag packar hans väska känner jag hur viktigt det är för Oscar att alla viktiga saker packas ner! Och det är inte det lättaste. För vissa saker kommer han använda fram tills imorgon bitti! Då brukar det bli svårt att få honom att släppa och förstå att de måste ner i väskan! Motvilligt brukar han slänga ner sin filt, vattenflaska mm☺️.



För över en månad sen ringde en av personalen från lägret! Hon kändes ivrig och intresserad i sina frågor! Vilken underbar person! Hon ville uppdatera infon omkring min son! Hon kändes helt rätt för sitt val av yrke! 
Få gånger har jag känt så när det gäller dom som arbetar kring min son. De går faktiskt att räkna på min ena hand!



Denna helgen ska min son på bio med kortis. Vi tittade på trailern till filmen igår. Tror han tyckte den var sådär! Men med popcorn och dricka till blir upplevelsen nog total. Han brukar gilla bio!
Snart är helgen förbi och Oscar åter hemma! Den känslan är allt annat än tom💜.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela