autismliv.blogg.se

En blogg om att leva med ett autistiskt barn. Glädjen, framstegen men också frustrationen, kampen och ledsamheter.

Höj ribban!!

Publicerad 2013-11-05 14:53:55 i Allmänt,

Har fler med mig någon gång känt att man i särskolan är för snälla?! Hur menar jag, jo att man ger särskolebarnen för enkla läxor och uppgifter?! Kan det bero på att man inte vågar ställa högre krav då och då som lärare?! Eller är det för att det är enkelt för en själv?! För att man slipper ta eventuella konsekvenser?! Jag har varit inne och snurrat på detta innan....
Det kanske inte alls är så men ibland känner jag att vi som föräldrar måste be lärarna höja ribban! När det borde vara lärarnas uppgift.



Jag satt nyss och gjorde lite läxa med sonen! Det var allt från lätt läsebok till lägesövningar och andra meningar! Han kunde allt! Jätteduktig! Men nu måste vi behålla detta samt gå vidare. Så det blev ett långt brev i hans kontaktbok till imorgon😊.
Han har en jättebra lärare som jag vet kommer tillgodose mina önskemål! Men jag kan ändå inte låta bli att undra hur det ser ut där ute i särskolan rent generellt! Ännu en gång skulle jag vilja vara en lite fluga på väggen. Som satt där och studerade allt utan att någon såg mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela