autismliv.blogg.se

En blogg om att leva med ett autistiskt barn. Glädjen, framstegen men också frustrationen, kampen och ledsamheter.

Ibland måste du vila från den du älskar

Publicerad 2013-11-19 11:31:20 i Allmänt,

Sitter och tittar på TV4. Det är en man där som skrivit en bok som heter Det händer när du vilar. Jag har själv inte läst den då jag läser ytterst lite. Men han säger under programmet att "ibland måste du vila från den du älskar". Att det är det som får en att orka i längden! 
Och visst är det så! Vi vet det. Fast skammen att känna så kommer över en då och då.
Jag känner mig lite skyldig när jag pustar ut då sonen är på kotis, i skolan.... Men varför? Jag vet ju att det ger mig energi att orka längre, att orka mer....
På något sätt känns det som man borde finnas där hela tiden för just honom! Men han måste ju få växa upp utan min närvaro. Jag kommer ju inte alltid finnas där....
Jag lovar mig själv att alltid tänka att en paus från någon är något bra! Så även en paus från kung Oscar❤️. Kanske ska man önska sig en ljudbok av tomten i år.... Det händer när du vilar.




Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-11-19 11:56:19

Å, tack för den meningen! Den ska jag försöka att bära med mig <3

Svar: Jag med! Inte så lätt alltid❤️😊.
autismliv.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela