autismliv.blogg.se

En blogg om att leva med ett autistiskt barn. Glädjen, framstegen men också frustrationen, kampen och ledsamheter.

Föräldrar-kompisrollen!!

Publicerad 2013-10-28 09:19:32 i Allmänt,

Efter några bloggfria dagar sjunker jag åter igen ner i soffan för att skriva några rader.
Denna gång tänker jag på vår roll som föräldrar ( ingen liten roll 😳). Och vad det i mitt fall innebär när man har ett barn med särskilda behov. Jag ( och Oscars pappa ) har en roll som kompis också! Det innebär att vi fått ta över även den rollen! Den rollen som Oscar egentligen skulle delat med sina kompisar. I vårt fall innebär det att man får anstränga sig lite mer! Släppa på hushållssysslorna för att vara kompis! 




Så vad gör man då i föräldrar-kompis rollen till en Oscar!? Jo man får styra upp så han inte växer ihop med sin dator! Styra upp aktiviteter som baka, bada, pärla mm! Eller ta med honom till ställen som tex simhall, bio mm! Gör man inte det som vanlig förälder också?! Jo men skillnaden för oss med barn med en diagnos kan vara att man aldrig får en paus ifrån det! Som en vanlig 9-åring har man normalt kompisar och dela sin fritid med. Det har inte Oscar! 
Vardagen blir aldrig normal. Och den tanken har jag gett upp sen länge!
Nu i helgen fick jag svar på en spontan ansökan till Lions! De kontaktade mig! Och vad är det jag söker för- jo för att sätta lite extra guldkant på Oscars vardag! 



Jag sökte tack vare ett inlägg på ett unikt forum! 
Man går i denna vardagen dag ut och dag in och ibland när man stannar upp..... inser man plötsligt hur mycket man ger, kämpar för, styr upp...Så om 2 veckor kommer jag få ett svar! Blir som en bonus om jag skulle lyckas skrapa in en extra krona för min son.... Allt jag kan ge honom för att få ett rikare liv kommer jag kämpa för💜. Och pengar behövs alltid, eller hur?! $$$😊.






Kommentarer

Postat av: Herr Dunderbar

Publicerad 2013-10-28 10:14:23

Du driver en så underbar blogg!!
Jag blir glad av att läsa det du skriver....även om det inte alltid är om roliga saker, så skriver du på ett sätt där du får med känsla och din charm.

Detta med att du får lite pengar är ju enbart roligt!!
Grattis!!!

Svar: Tack!💚 Ja vi får hoppas på en peng👍😊!
autismliv.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela