autismliv.blogg.se

En blogg om att leva med ett autistiskt barn. Glädjen, framstegen men också frustrationen, kampen och ledsamheter.

En dag mitt i livet

Publicerad 2014-02-19 12:56:36 i Allmänt,

Den bättre sidan av att leva nära ett barn med autism skulle vara något man inte känner eller ser tillsammans med ett vanligt barn! Det är något inlindat och luddigt, en känsla! Jag har känt den till exempel när jag sett hur glädjen fullkomligt strålar ut genom O ögon då han sekunden innan precis knäckt koden med att kunna säga ett ord! Man kan känna energin som han lagt ner på att anstränga sig för att hitta ordet, forma munnen och få ut det..


Mitt barn har ingen fysisk funktionsnedsättning! Han ser ut som vilket barn som helst! Men hans hjärna arbetar inte på samma sätt som din och min! Den behöver mer tid på sig för att få fram ett resultat! Den behöver fler upprepningar för att kunna lära och mer vila lugn och ro för att återhämta sig!
Idag skall allt ske i ett rasande tempo! Där passar inte min son in! Fast det är ju inte bra för någon med stress! Det är bara det att om man utsätter min son för stress når man inte fram i mål.....någonsin! Vi vanliga stressar på dag ut och dag in och lyssnar egentligen inte alls på våra kroppar! Så hur smarta är vi normala egentligen?!

Vad har jag lärt mig genom åren med O. Kort kan man säga att han gjort mig till en bättre människa! Det i sig är en enorm gåva❤️.


Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela